Urodzona w Warszawie, w wieku 21 lat rozpoczęła studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie pod okiem wybitnej polskiej sopranistki, prof. Izabeli Kłosińskiej. Jeszcze jako studentka wystąpiła na scenie
Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, gdzie wcieliła się w rolę Heleny w Śnie nocy letniej Benjamina Brittena.
Po ukończeniu Uniwersytetu swoje umiejętności wokalne doskonaliła w ramach Programu Kształcenia Młodych Talentów Akademia Operowa przy Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, by następnie związać się ze studiem operowym Queen Elisabeth Music Chapel przy Théâtre de la Monnaie w Brukseli.
W Polsce, od 2012 roku, regularnie występuje w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, gdzie zadebiutowała rolą Tebalda w operze Don Carlos G. Verdiego (reż. W. Decker) oraz Kate Pinkerton w Madame Butterfly G. Pucciniego (reż. M. Treliński) od samego początku przyciągając uwagę krytyków swym pełnym blasku, precyzyjnym głosem.
Bogaty repertuar artystki obejmuje zarówno dzieła klasycystyczne, romantyczne, jak i współczesne: Czarodziejski Flet (W.A. Mozart), Manon Lescaut oraz La Bohème (G. Puccini), Eugeniusz Oniegin (P. Czajkowski), Lohengrin (R. Wagner) czy Eros i Psyche (L. Różycki). Do jej najważniejszych kreacji należą przy tym role: Fiordiligi (Cosi fan tutte, W.A. Mozart), Tatiany (Eugeniusz Oniegin, P. Czajkowski), Musetty (La bohème, G. Puccini), Susanny (Wesele Figara, W. A. Mozart), Sylvy Varescu (Księżniczka Czardasza, I. Kálmán) oraz Lisette (La Rondine, G. Puccini).
Aleksandra Orłowska regularnie koncertuje w kraju i za granicą, współpracując z dyrygentami, takimi jak: B. Akiki, A. Banaszak, A. Dumay, J. M. Florêncio, P. Fournillier, R. Janiak, M. Kluczyńska, R. Kłoczko, T. Kozłowski, R. Labahua, P. McCreesh, G. Nowak, M. Nowakowski, C. Montanaro, D. Runtz, Y. Shemet, R. Silva, S. Soltesz, P. Sułkowski, T. Wojciechowski czy A. Yurkevych.